ارائه خدمات مراقبتی رایگان به سالمندان در مراکز بهداشتی  
کد خبر: 4101572
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

ارائه خدمات مراقبتی رایگان به سالمندان در مراکز بهداشتی  

رئیس سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حفظ سلامت سالمندی یکی از اولویت‌های اصلی در حوزه بهداشت است تا سالمندان بتوانند حضور خوبی در سطح اجتماع داشته باشند، ازاین‌‎رو خدمات مراقبتی برای این قشر به صورت رایگان انجام می‌شود.

سالمندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد احمدیان، رئیس سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: بررسی بیماری‌ها در سالمندی موجب تشخیص به‌موقع و درمان سریع می‌شود تا سالمند از زندگی باکیفیت‌تری برخوردار باشد.

وی بیان کرد: سالمندان با توجه به شرایط جسمانی با اختلالات و بیماری‌هایی از جمله اختلالات ادراری، مشکلات گوش و حلق و بینی، دهان و دندان و ... روبه‌رو هستند. مشکلات شنوایی، اختلال تعادل، خشکی دهان و مشکلات مفصل فک و دندان نیز در سالمندی شیوع پیدا می‌کنند.

رئیس سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه افسردگی، آلزایمر، مشکلات گوارشی و انواع سرطان‌ها از دیگر بیماری‌های شایع سالمندی است، اظهار کرد: سرطان ریه، سرطان سینه، سرطان پروستات و کولون از جمله سرطان‌های شایع دوران سالمندی است که با تشخیص به‌موقع، بسیاری از عوارض بیماری کاسته می‌شود.

احمدیان افزود: غربالگری فشار و قندخون به دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی  از دیگر موضوعات با اهمیت در حوزه خدمات مراقبتی و بهداشتی ویژه سالمندان است. در دوران کرونا نیز به‌خصوص در پیک‌های مختلف، مراقبت‌های غیرحضوری برای سالمندان انجام شد تا در صورت ابتلا، به‌موقع مراحل درمانی آغاز شود.

وی  گفت: ۵۰۶ هزار و ۵۹۱ سالمند در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساکن هستند که این افراد به صورت متناوب تحت مراقبت‌های بهداشتی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha